Pasar al contenido principal

Consumer Behavior and Conscious Marketing

Sobre el Grupo

Nos enfocamos al estudio del comportamiento del consumidor para desarrollar estrategias comerciales eficaces que promuevan el consumo responsable y el bienestar social.

Líneas de investigación

  • Marcas y adopción de innovaciones
  • Estrategias de mercadotecnia
  • Significados culturales del consumo
  • Comportamiento de consumo responsable y bienestar social

Líder

Jorge Luis Graciano Vera Martínez - jorge.vera@tec.mx
 

Miembros

Alberto López Hernández
Edgar Antonio Centeno Velázquez
Lorena de la Paz Carrete Lucero
María del Pilar Ester Arroyo López
Rajagopal


Adscritos

Adriana Morales Rodríguez
Alejandro Alvarado Herrera
Citlali del Carmen Calderón Frese
Claudia Maria Quintanilla Dominguez
Diana Kolbe
Jaime Eduardo Martínez Sánchez
Raquel Minerva Castaño González

Publicaciones

Top 5 de publicaciones 2015-2019

- Success factors in a CRM strategy: technology is not all
Autores: Cambra-Fierro, J., Centeno, E., Olavarria, A., & Vazquez-Carrasco, R.

- Share, like and achieve: The power of Facebook to reach health-related goals
Autores: de la Peña, A., & Quintanilla, C.

- Green shades: A segmentation approach based on ecological consumer behavior in an emerging economy
Autores: González, E., Felix, R., Carrete, L., Centeno, E., & Castaño, R.

- Drivers of consumer attitudes towards online shopping in the Indian market: Analysis through an extended TAM model
Autores: Reyes-Mercado, P., Karthik, M., Mishra, R., & Rajagopal,  .

- Developing entrepreneurship in primary schools. The Mexican experience of "My first enterprise: Entrepreneurship by playing"
Autores: Cárcamo-Solís, M., Arroyo-López, M., Alvarez-Castañón, L., & García-López, E.